Blogilinjalla: Eveliina

Kulunut vuosi

Kun vuosi alkaa lähenemään loppuaan, aloin muistelemaan mitä vuoden aikana kerkesinkään tekemään. Mieleeni tuli reissu kesällä Ouluun. Äitini halusi lomalla lähteä käymään jossain ja minä ehdotin Oulua. Oulussa asuu yksi ystäväni jota en ollut nähnyt 11 vuoteen. Joten niinpä varasimme hotellin, pakkasimme laukut ja lähdimme ajamaan aamulla kohti Oulua. Matka meni yllättävänkin nopeasti. Reilu 5 tuntia autossa ei ollut edes paha kun katselin vaihtuvia maisemia ja viestittelin kaverille.
Kun viimein pääsimme Ouluun ja veimme tavaramme hotelli huoneeseemme, olikin kaverini jo hotellilla vastassa. Kun vihdoin 11 vuoden jälkeen nähtiin palasi muistot mieleen kun tapasimme ensimmäisen kerran. Seuraavana päivänä näimme kaverini kanssa uudelleen ja lähdimme yhdessä Oulun keskustaan. Kiertelimme torilla, kauppakeskuksessa ja pitihän sitä päästä poseeraamaan toripoliisin kanssa. Kävimme kaverini kanssa syömässä ja ostamassa matkamuistoja minulle. Kilometrit välillämme ei ole ollut ystävyyden esteenä sillä voimme viestitellä ja soitella videopuheluita vaikka päivittäin.

Vaikka keikoilla käynti ja niiden odottaminen on mukavaa joskus on kiva lähteä keikoille ilman suunnittelua yllättäen. Kaverini pyysi minut mukaan keikalle ja ostimme sillä hetkellä liput ja lähdimme kuuntelemaan Anssi Kelaa. Olen kuunnellut lapsuudessani Anssi Kelaa joten mukavaa oli päästä hänen keikalle kaverini kanssa.

Myös suunnitellut reissut ovat kivoja. Lähdimme kesän lopussa käymään Hobitti kahvilassa lähellä Savonlinnaa. Ollaan monta vuotta kaveriporukassa haluttu käydä siellä ja vihdoin saimme reissun aikaiseksi. Vaikken itse ole Taru sormusten herrasta- fani, halusin lähteä käymään kahvilassa.
Halusin tukea yritystä jota pitää lyhytkasvuinen pariskunta. Minusta on hienoa kun he näyttävät esimerkkiä että lyhytkasvuisetkin voivat toteuttaa haaveitaan. Kahvila oli luonnon keskellä rauhallinen ja viihtyisä ja sää suosi. Ostettiin heidän omatekoisia leivonnaisia ja limpparia ja nautimme kesästä.

Vuoteen on mahtunut paljon tapahtumia, aikaa ystävien ja perheen kanssa, kilometrejä autoon ja lukemattomia kuppeja kahvia eripaikoissa. Vuosi 2023 on paketissa joten mukavaa uuttavuotta kaikille!